Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Ο καρκίνος του μαστού δε «χτυπά» μόνο γυναίκες


                                    Σε μαστεκτομή υποβλήθηκε 41χρονος Βρετανός

Ο καρκίνος του μαστού δε «χτυπά» μόνο γυναίκεςΌταν ο Mark Doel παρατήρησε μικρές κηλίδες αίματος στα σεντόνια του δεν έδωσε μεγάλη σημασία. Ούτε όταν ένας συνάδελφός του στο γραφείο του είπε ότι είχε μικρά σημάδια στο πουκάμισό του.
Πίστεψε ότι είχε ακουμπήσει κάπου και είχε γρατσουνιστεί κατά λάθος.

Αρκετούς μήνες μετά τα πρώτα συμπτώματα επισκέφθηκε το γιατρό του, ο οποίος του είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα επρόκειτο για κάποια δερματική ασθένεια και του συνταγογράφησε μια κρέμα.
Όμως ο Mark έπασχε από καρκίνο στο στήθος.
«Δεν είχα ιδέα ότι μπορούσα να το πάθω» λέει ο 41χρονος από το Morden του Surrey.
«Ένιωθα μεγάλη ντροπή. Μου πήρε αρκετό καιρό μέχρι να μπορέσω να μιλήσω ανοιχτά για αυτό που μου συνέβαινε σε κάποιον. Αν είχα καρκίνο στους πνεύμονες ή στον εγκέφαλο θα μου ήταν πιο εύκολο. Άλλωστε οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το παθαίνουν μόνο οι γυναίκες. Όταν ανακοίνωσα στη δουλειά μου ότι ήμουν άρρωστος, δε μπορούσα να πω “έχω καρκίνο στο στήθος”. Έλεγα απλά ότι έχω καρκίνο στο θώρακα» προσθέτει.

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουν κάποια γυναίκα που έχει «χτυπηθεί» από καρκίνο του μαστού, αλλά δεν είναι και τόσο γνωστό ότι κάθε χρόνο προσβάλλονται περίπου 300 άντρες στη Μεγάλη Βρετανία από την ίδια ασθένεια.

Προσβάλλονται συνήθως όσοι είναι πάνω από 60. Η παχυσαρκία και το οικογενειακό ιστορικό (είτε σε άνδρες, είτε σε γυναίκες) παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο.

Ο Mark όμως ήταν μόλις 37 και δεν είχε οικογενειακό ιστορικό όταν αντιλήφθηκε ότι συνέβαινε κάτι πολύ σοβαρό.

Παρόλο που δεν είχε άλλα συμπτώματα, αφού χρησιμοποίησε την κρέμα που του έδωσε ο γιατρός του, η θηλή του έμοιαζε σαν μια πληγή που δεν έλεγε να επουλωθεί. Μέχρι που το 2007, στις διακοπές του άρχισε να αιμορραγεί ακατάσχετα όταν χτύπησε κατά λάθος στο στέρνο σε μια νεροτσουλήθρα.

«Έψαξα στο Google για τα συμπτώματά μου και είδα ότι υπήρχε πιθανότητα να ήταν καρκίνος στο στήθος. Αλλά ήμουν νέος, άνδρας και γυμνασμένος και όπως μου είπε o χειρουργός μαστού Dibyesh Banerjee στο νοσοκομείο St Anthony’s του Surrey οι πιθανότητες ήταν πάρα πολύ μικρές» είπε ο Mark.

«Με εξέτασε και μου έκανε έναν υπέρηχο και μου είπε ότι δεν υπήρχε τίποτα εκεί. Αλλά για παν ενδεχόμενο πήρε δείγμα από τη θηλή μου για να γίνει βιοψία. Τότε πίστεψα ότι δεν είχα κάτι» θυμάται.

Δύο εβδομάδες μετά βγήκαν τα αποτελέσματα και ήταν θετικά. «Όταν είδα το πρόσωπο του γιατρού ένιωσα πολύ περίεργα. Ακούγοντας τη λέξη “καρκίνος” δε σκεφτόμουν τίποτε άλλο από τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου. Ήμουν σε σοκ γιατί μετά από αυτό δε θυμάμαι πολλά».

Για καλή του τύχη, ο καρκίνος ήταν σε πρώιμο στάδιο (ductal carcinoma in situ) και δεν είχε κάνει μεταστάσεις. Ο λόγος για τον οποίο δε φάνηκε στον υπέρηχο ήταν γιατί δεν είχε δημιουργηθεί ακόμη όγκος.

Δύο ημέρες μετά έκανε μαστεκτομή και επειδή δεν είχε εξαπλωθεί στο σώμα του δε χρειάστηκε χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία. Συναισθηματικά όμως ήταν ένα ράκος.

Κάθε χρόνο στη Μεγάλη Βρετανία πεθαίνουν από καρκίνο του μαστού 69 άντρες. 




newsbeast.gr

Αν σου άρεσε το άρθρο κάνε LIKE και μοιράσου το με τους φίλους σου

Δείτε Επίσης