Το αεροδρόμιο του Καστελόριζου ήταν ο στόχος των τουρκικών μαχητικών-αναγνωριστικών RF-4E τα οποία χθες πέταξαν 300 μέτρα πάνω από το νησί στην πιο σοβαρή μέχρι στιγμής παραβίαση των ελληνικών συνόρων από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα αεροσκάφη τράβηξαν περίπου 150 φωτογραφίες, (κάτι παραπάνω από 60 φωτογραφίες το λεπτό τραβούν οι φωτομηχανές των τουρκικών RF-4E) και μάλιστα το ένα από αυτά έκανε «σπάσιμο» επάνω από το αεροδρόμιο, προφανώς για να φωτογραφήσει από μια ειδική γωνία κάποια σημεία του αεροδρομίου.
Τα ερωτήματα είναι δύο: Τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν μόνα τους ή συνοδεύονταν από F-16 για προστασία; Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια πληροφορία που να αναφέρεται σε ύπαρξη F-16 στην ευρύτερη περιοχή, αλλά είναι παράδοξο ότι τα RF-4E κινούνταν μόνα τους, αφού πάντα στις αποστολές των συγκεκριμένων μαχητικών-αναγνωριστικών υπάρχει συνοδεία F-16.
Ίσως ήθελαν να αιφνιδιάσουν την ελληνική πλευρά (αντίθετα από τις αρχικές πληροφορίες τελικά είχαν απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Μίλας και όχι από το Ντάλαμαν») και δεν θέλησαν να «σηκώσουν σκόνη» και για το λόγο αυτό δεν συνοδεύτηκαν από την αρχή με F -16.
Σημειώνουμε ότι η ελληνική πλευρά έχει γνώση περίπου 20’-30’ πριν αυτή συμβεί για την πρόθεση απογείωσης των τουρκικών και σίγουρα όταν «βλέπουν» στο ΓΕΕΘΑ F-16 έχουν τελείως διαφορετική αντιμετώπιση απ’ότι δύο RF-4E και μάλιστα στην περιφερειακή βάση του Μίλας. Εν πάση περιπτώσει, η όλη κίνηση έχει θορυβήσει τα Επιτελεία.
Επρόκειτο καθαρά για «τσαμπουκά» αφού δεν είχαν ανάγκη να πλησιάσουν στα 300 μέτρα για να φωτογραφήσουν, αλλά το έκαναν για να στείλουν μήνυμα: «Εμείς είμαστε εδώ, μπαίνουμε όποτε θέλουμε, πετάμε στα 300 μέτρα κι εσείς απλά δεν προλαβαίνετε να αντιδράσετε». Όντως τα δύο F-16 που σηκώθηκαν από το Καστέλλι, δεν πρόλαβαν – και δεν μπορούσαν να προλάβουν – τα τουρκικά RF-4E αφού η όλη κίνηση επάνω από το νησί και ειδικά επάνω από το αεροδρόμιο κράτησε κάτι λιγότερο από ένα λεπτό.
Γιατί ειδικά πάνω από το αεροδρόμιο; Έγκυρες πηγές του Ε.Σ. ανέφεραν ότι δεν έχει μεταφερθεί κάτι το «ειδικό» στο νησί μέχρι στιγμής (π.χ. OSA/AK) και απλά παραμένει για την φύλαξη του νησιού η ανεξάρτητη υπομονάδα (δύναμης λόχου περίπου). Πάντως σημειώνουμε ότι πρωτεύων στόχος σε περίπτωση απόβασης είναι το αεροδρόμιο τουτ νησιού...
Στο διπλωματικό πεδίο, η Άγκυρα απάντησε στο διάβημα, αλλά δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα για το περιεχόμενο του διαβήματος. Εμείς θεωρούμε ότι έχει μεγάλη σημασία το πώς «δικαιολογήθηκε» από τουρκικής πλευράς η υπέρπτηση στα 300 μέτρα επάνω από το Καστελόριζο για πρώτη φορά.
Γιατί μια απάντηση ανάλογη με αυτή που έδιναν στις υπερπτήσεις σε Αγαθονήσι, Φαρμανονήσι, Φούρνους, ότι δηλαδή «Δεν είναι διευκρινισμένο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του νησιού» ανοίγει νέο κεφάλαιο…
Τα αεροσκάφη τράβηξαν περίπου 150 φωτογραφίες, (κάτι παραπάνω από 60 φωτογραφίες το λεπτό τραβούν οι φωτομηχανές των τουρκικών RF-4E) και μάλιστα το ένα από αυτά έκανε «σπάσιμο» επάνω από το αεροδρόμιο, προφανώς για να φωτογραφήσει από μια ειδική γωνία κάποια σημεία του αεροδρομίου.
Τα ερωτήματα είναι δύο: Τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν μόνα τους ή συνοδεύονταν από F-16 για προστασία; Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια πληροφορία που να αναφέρεται σε ύπαρξη F-16 στην ευρύτερη περιοχή, αλλά είναι παράδοξο ότι τα RF-4E κινούνταν μόνα τους, αφού πάντα στις αποστολές των συγκεκριμένων μαχητικών-αναγνωριστικών υπάρχει συνοδεία F-16.
Ίσως ήθελαν να αιφνιδιάσουν την ελληνική πλευρά (αντίθετα από τις αρχικές πληροφορίες τελικά είχαν απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Μίλας και όχι από το Ντάλαμαν») και δεν θέλησαν να «σηκώσουν σκόνη» και για το λόγο αυτό δεν συνοδεύτηκαν από την αρχή με F -16.
Σημειώνουμε ότι η ελληνική πλευρά έχει γνώση περίπου 20’-30’ πριν αυτή συμβεί για την πρόθεση απογείωσης των τουρκικών και σίγουρα όταν «βλέπουν» στο ΓΕΕΘΑ F-16 έχουν τελείως διαφορετική αντιμετώπιση απ’ότι δύο RF-4E και μάλιστα στην περιφερειακή βάση του Μίλας. Εν πάση περιπτώσει, η όλη κίνηση έχει θορυβήσει τα Επιτελεία.
Επρόκειτο καθαρά για «τσαμπουκά» αφού δεν είχαν ανάγκη να πλησιάσουν στα 300 μέτρα για να φωτογραφήσουν, αλλά το έκαναν για να στείλουν μήνυμα: «Εμείς είμαστε εδώ, μπαίνουμε όποτε θέλουμε, πετάμε στα 300 μέτρα κι εσείς απλά δεν προλαβαίνετε να αντιδράσετε». Όντως τα δύο F-16 που σηκώθηκαν από το Καστέλλι, δεν πρόλαβαν – και δεν μπορούσαν να προλάβουν – τα τουρκικά RF-4E αφού η όλη κίνηση επάνω από το νησί και ειδικά επάνω από το αεροδρόμιο κράτησε κάτι λιγότερο από ένα λεπτό.
Γιατί ειδικά πάνω από το αεροδρόμιο; Έγκυρες πηγές του Ε.Σ. ανέφεραν ότι δεν έχει μεταφερθεί κάτι το «ειδικό» στο νησί μέχρι στιγμής (π.χ. OSA/AK) και απλά παραμένει για την φύλαξη του νησιού η ανεξάρτητη υπομονάδα (δύναμης λόχου περίπου). Πάντως σημειώνουμε ότι πρωτεύων στόχος σε περίπτωση απόβασης είναι το αεροδρόμιο τουτ νησιού...
Στο διπλωματικό πεδίο, η Άγκυρα απάντησε στο διάβημα, αλλά δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα για το περιεχόμενο του διαβήματος. Εμείς θεωρούμε ότι έχει μεγάλη σημασία το πώς «δικαιολογήθηκε» από τουρκικής πλευράς η υπέρπτηση στα 300 μέτρα επάνω από το Καστελόριζο για πρώτη φορά.
Γιατί μια απάντηση ανάλογη με αυτή που έδιναν στις υπερπτήσεις σε Αγαθονήσι, Φαρμανονήσι, Φούρνους, ότι δηλαδή «Δεν είναι διευκρινισμένο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του νησιού» ανοίγει νέο κεφάλαιο…