Κατασκευάστηκε το 1958 επειδή... βαριόταν ένας αμερικανός φυσικός σε ερευνητικό εργαστήριο!
Ο αμερικανός φυσικός William Higinbotham, το 1958 εργαζόταν στο ερευνητικό εργαστήριο Brookhaven National Laboratory, στις ΗΠΑ. Μια μέρα κάθε χρόνο το εργαστήριο ήταν ανοιχτό στο κοινό.
Κάποια στιγμή, εκείνη τη χρονιά, ο επιστήμονας έχοντας βαρεθεί από την επίσκεψη του κοινού στο ερευνητικό κέντρο, ξεκίνησε να σχεδιάζει ο πρώτο βιντεοπαιχνίδι στην Ιστορία...
Το παιχνίδι που ο Higinbotham σχεδίασε ήταν ένας εξομοιωτής τένις ή -σύμφωνα με μερικούς- εξομοιωτής πινγκ πονγκ! Τα φτωχά γραφικά και ο «πρωτόγονος» σχεδιασμός άλλωστε, δεν αρκούν για να αποφανθεί κάποιος. Για να το κατασκευάσει, ο φυσικός αξιοποίησε τις δυνατότητες ενός πρώιμου είδους υπολογιστή που μπορούσε να υπολογίσει την τροχιά βαλλιστικών πυραύλων.
Στην οθόνη ενός πολύμετρου προβάλλονταν το εικονικό γήπεδο του τένις μέσα στο οποίο μια μπάλα που μετακινούνταν από τη μια άκρη στην άλλη.
Το κύκλωμα του παιχνιδιού ήταν σε θέση να «καταλαβαίνει» πότε η μπάλα χτυπούσε το δίχτυ καθώς και να προσομοιώνει τη βαρύτητα. Ο παίκτης μέσω ενός χειριστηρίου είχε στη διάθεση του μια λαβή με την οποία μπορούσε να ελέγξει την κατεύθυνση της μπάλας καθώς και ένα κουμπί με το οποίοι τη χτυπούσε. Αν τη χτύπαγε σωστά θα έπρεπε να φτάσει στην άλλη άκρη του εικονικού γηπέδου και στη συνέχεια να επιστρέψει πίσω.
Το 2008, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τη σχεδίαση του παιχνιδιού μια ομάδα επιστημόνων από το Brookhaven επιχείρησε να κατασκευάσει ένα αντίγραφο του πρώτου παιχνιδιού. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε έπειτα από 3 μήνες, εξαιτίας δυσκολιών που αντιμετώπισαν στην προμήθεια των απαραίτητων υλικών!
Κάποια στιγμή, εκείνη τη χρονιά, ο επιστήμονας έχοντας βαρεθεί από την επίσκεψη του κοινού στο ερευνητικό κέντρο, ξεκίνησε να σχεδιάζει ο πρώτο βιντεοπαιχνίδι στην Ιστορία...
Το παιχνίδι που ο Higinbotham σχεδίασε ήταν ένας εξομοιωτής τένις ή -σύμφωνα με μερικούς- εξομοιωτής πινγκ πονγκ! Τα φτωχά γραφικά και ο «πρωτόγονος» σχεδιασμός άλλωστε, δεν αρκούν για να αποφανθεί κάποιος. Για να το κατασκευάσει, ο φυσικός αξιοποίησε τις δυνατότητες ενός πρώιμου είδους υπολογιστή που μπορούσε να υπολογίσει την τροχιά βαλλιστικών πυραύλων.
Στην οθόνη ενός πολύμετρου προβάλλονταν το εικονικό γήπεδο του τένις μέσα στο οποίο μια μπάλα που μετακινούνταν από τη μια άκρη στην άλλη.
Το κύκλωμα του παιχνιδιού ήταν σε θέση να «καταλαβαίνει» πότε η μπάλα χτυπούσε το δίχτυ καθώς και να προσομοιώνει τη βαρύτητα. Ο παίκτης μέσω ενός χειριστηρίου είχε στη διάθεση του μια λαβή με την οποία μπορούσε να ελέγξει την κατεύθυνση της μπάλας καθώς και ένα κουμπί με το οποίοι τη χτυπούσε. Αν τη χτύπαγε σωστά θα έπρεπε να φτάσει στην άλλη άκρη του εικονικού γηπέδου και στη συνέχεια να επιστρέψει πίσω.
Το 2008, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τη σχεδίαση του παιχνιδιού μια ομάδα επιστημόνων από το Brookhaven επιχείρησε να κατασκευάσει ένα αντίγραφο του πρώτου παιχνιδιού. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε έπειτα από 3 μήνες, εξαιτίας δυσκολιών που αντιμετώπισαν στην προμήθεια των απαραίτητων υλικών!
newsbeast